Thailand I in het kort - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Koen Botermans - WaarBenJij.nu Thailand I in het kort - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Koen Botermans - WaarBenJij.nu

Thailand I in het kort

Blijf op de hoogte en volg Koen

22 November 2012 | Thailand, Chiang Mai

Het is inmiddels bijna drie weken geleden dat ik voor het laatst een blog geschreven heb volgens mij. De afgelopen tijd heb ik er geen tijd voor vrij kunnen/willen maken. Het is daarentegen geen probleem denk ik omdat de afgelopen weken in Thailand heel anders zijn geweest dan de voorbije maanden in Indonesie, Maleisie en Singapore.
Ik zal me dan ook beperken tot het beschrijven en noemen van wat dingetjes en voor degene waarvoor het niet genoeg is, ik kom over ruim 3 weken alweer naar huis dus dan kan ik er zelf vast meer over vertellen.

Ik kan me herinneren dat ik mijn laatste verslag in Singapore heb gemaakt en daar ben ik volgens mij nog een paar dagen gebleven daarna. Singapore was geweldig en vervolgens had ik het plan om via een paar plaatsen in Maleisie naar Thailand te gaan. Dit plan heb ik op het allerlaatst nog gewijzigd, want het regenseizoen in Maleisie trok me niet echt aan en ik was ondertussen erg benieuwd naar Thailand. Heb dus ook besloten direct een bus van Singapore naar Noord-Maleisie te nemen. Hiermee dacht ik slim te zijn, maar dat viel erg tegen, want er bleken ook bussen direct naar Thailand te gaan.
Uiteindelijk heb ik 5 bussen, 2 ferry’s en een taxi gehad voordat ik op de plaats van bestemming in Thailand was, Krabi.

Thailand zou na bijna twee maanden ‘echt backpacken’ weer wat meer ontspannen worden en doordat ik de maanden ervoor zo goedkoop heb geleefd (of lees: gierig ben geweest) had ik hier de mogelijkheid om eens uit te gaan en betaalde activiteiten te gaan doen.

In Krabi ben ik twee nachten geweest. Het hostel was super en samen met een aantal anderen heb ik de twee dagen achtereenvolgens een prachtig strand bezocht (Railay) en een dag scooter gereden.
In de avonden ben ik twee keer naar een foodcourt bij het haventje geweest en ik heb mezelf ook nog eens flink in het zweet gewerkt door te gaan hardlopen.
Wat direct opviel in Krabi, was het toerisme. (Zuid-) Thailand is bijna volledig gericht op toeristen en die waren er dan ook legio.

Vervolgens ben ik samen met 3 Nederlandse meiden naar Koh Phi Phi gegaan. De eilanden zijn bekend doordat er ooit een film genaamd ‘The Beach’ gopgenomen is. Het zijn twee eilanden en op het eiland waar alle toeristen verblijven is het een gekkenhuis! Het eiland doet absoluut niet onder voor feestplaatsen in Spanje, Griekenland en Bulgarije en zoals ik net al geschreven heb, stond mijn budget het toe om weer eens uit te gaan. Dat hebben we dan ook gedaan!
We verbleven in waarschijnlijk het meest smerige hostel ooit, als ik de Nederlandse meiden moet geloven tenminste, maar het was goedkoop.
Overdag heb ik toch nog redelijk wat kunnen doen, zoals een prachtig afgelegen strand aan de andere kant van het eiland bezoeken, een viewpoint zien en nog wat andere stranden bezoeken.
Ook heb ik nog twee keer gedoken en ben ik tijdens de duiktocht naar de baai en het strand van ‘The Beach’ geweest. Het duiken was weer erg leuk en ik heb samen met haaien en schildpadden gezwommen, zeker de moeite waard dus. Het koraal was helaas niet bijzonder en bijna zonder kleur. Het strand van The Beach is simpelweg verpest, zand was er bijna niet te zien, enkel afval en mensen. Net als de baai, de vol lag met boten. Ik kan me echter wel heel goed voorstellen dat het schitterend is wanneer er niemand is.
Ik ben 5 nachten op Phi Phi geweest en 4 van de 5 zijn diep in de nacht geeindigd of zelfs met zonsopkomst. Het stappen was er erg goed, met bars op het strand en allerlei leuke dingetjes zoals limbodansen onder vuur en touwtjespringen in het vuur. Het leukste was nog wel de Reggae bar, waar je even af kon koelen in de boksring tegen een andere cafegast. Aan het eind kregen beide ‘strijders’ een gratis bucket met drank en dat was voor velen een goede reden om de ring in te gaan. Zo ook voor mij en een Ier uit het hostel.

Na de dagen op Phi Phi zijn we doorgegaan naar Phuket. Daar was ik van plan om maar 1 nacht te blijven, maar het zijn er uiteindelijk 2 geworden en daarna zou ik naar het noorden gaan met de bus/trein. Dit is echter ook veranderd want ik zag het meer zitten om met het vliegtuig te gaan uiteindelijk.
In Phuket zaten we in een plaatsje genaamd Rawai, waar een neef van een van de meiden woont. We hebben direct scooters gehuurd en zijn een ronde op de scooters gaan maken. We zijn in Phatong (het echte Phuket) geweest en nog bij een grote Buddha op een berg. In de avond rustig aan en de volgende dag ben ik samen met een van de meiden en haar neef op pad gegaan om wat viewpoints te bezoeken. Op de weg terug ben ik (nog even) gecrasht met mijn scooter en daardoor loop ik nu rond met wat mooie ‘Thai Tattoos’ zoals de meeste toeristen wonden of littekens na een scooterongeluk noemen. Nu, bijna een week later gaat het al een stuk beter en de zwellingen worden steeds minder. De wonden zijn nog niet helemaal dicht, maar de meeste schaafplekken zijn voorzien van mooie korsten.

In de morgen ben ik met het vliegtuig naar Chiang Mai gegaan. In het vliegtuig ben ik met twee Ieren aan de praat geraakt en besloten om samen op zoek naar een hostel te gaan. Het werd het Sohostel, een erg goed verzorgd hostel waar we een nachtje bleven voordat we naar Pai zijn gegaan.
Ik wilde graag met de scooter naar Pai, maar de Ieren die nog nooit op een scooter hadden gezeten vonden dat geen goed idee. Uiteindelijk zijn we met de bus gegaan en hebben we daar 2 dagen een scooter gehuurd. Pai is een heel ontspannen plaatsje, waar we ongeveer een kilometer buitenaf een hostel hadden met de slaapplaatsen in een open schuur. Een nieuwe, maar leuke ervaring. We zijn samen met nog 3 anderen de stad in gegaan en vervolgens nog uitgeweest naar een grand opening. De volgende dag hebben we samen met wat locals een waterval en een canyon bezocht en verder lekker rustig aan gedaan bij het hostel.
De volgende morgen ben ik met een Engelse naar een plek gegaan waar je op een olifant kan rijden en daar hebben we een tocht gemaakt van een uur. We zijn met ze in het water geweest en allerlei ‘kunstjes’ gedaan. Het rijden was niet bijzonder, maar het baden met de olifanten was super!

Diezelfde dag ben ik nog terug gegaan naar Chiang Mai en weer terug gegaan naar het Sohostel. De afgelopen dagen heb ik hier doorgebracht en nog best veel gedaan ook. Zo ben ik met 4 anderen naar het Tigerkingdom gegaan om tijgers te zien, daarna naar een snakeshow met een aantal waaghalzen die met Kingcobra’s en pythons spelen en tot slot heb ik nog snel gebungeejumped voordat we terug naar het hostel gingen. Dat was een erg leuke dag dus! In de avond zijn we uitgeweest en dat was ook erg gezellig!
Gisteren heb ik niet veel gedaan en vandaag ben ik samen met een Amerikaan door de stad gegaan met een chauffeur die ons allerlei tempels en ambachten heft laten zien. Vanavon ben ik van plan om naar een lokale markt te gaan om op zoek te gaan naar insecten en dergelijke, want die wil ik graag nog eens proberen.

Het plan voor de komende dagen staat nog niet vast, maar de 26e wil ik in ieder geval weer terug in het zuiden zijn voor de Full Moon Party die de 28e is.

Het verhaal is niet echt uitgebreid deze keer, maar dat is ook wel eens fijn denk ik (voor mij in ieder geval wel). Zoals ik al gezegd heb ben ik over een paar weken ook alweer terug in Nederland (helaas) en dan kan ik de laatste 6 weken wel wat uitgebreider beschrijven, want naast alle feesten en bungy’s heb ik ook in Thailand natuurlijk wel cultuur gezien, het is op dit moment alleen erg veel werk om te typen.

Gezien het feit dat ik niet weet of ik de laatste 3 a 4 weken nog ga ‘bloggen’ wil ik jullie bij voorbaat alvast bedanken voor het lezen van de blogs en natuurlijk de leuke reacties!

Het lijkt misschien nog erg ver weg als je in Nederland bent op dit moment, maar tot snel in Halsteren, want als je op reis bent vliegt de tijd!!

  • 22 November 2012 - 11:33

    Brenda Van Schilt:

    Superleuk Koen!
    En de tijd vliegt zeker als je op reis bent..
    Niet normaal gewoon!
    Geniet van je laatste maandje, want voor je het weet ben je terug en moet je weer terug naar het oude leventje..

    Tot snel!

  • 22 November 2012 - 13:18

    Toos:

    Lieve Koen,
    Fijn om weer je verslag te lezen,wat maak je veel mee.
    Je hebt een jaar nodig om alles te verwerken.Zo Santje zal trots op je zijn,jij ook bungejumpen!,,,Ben blij dat het al geweest is ,was wel een ervaring denk ik.
    Lieverd geniet nog de laatste weken.Hier is alles prima,maar we kijken uit naar je thuiskomst.
    Fleurtje komt straks weer slapen,gezellig is dat.
    Jij weet dat ,dat dagen met een goud randje zijn hè ?!?!
    Dikke knuffel .Oma Toos. ..xxxxxxxxxx

  • 22 November 2012 - 14:36

    J An:

    Heel leuk, koen ,maar ik zie je graag heelhuids thuiskomen,haal niet te veel halsbrekende toeren meer uit. Je liefhebbende opa jan

  • 22 November 2012 - 22:14

    Linda:

    Hej koen,

    Jouw avonturen blijven maar doorgaan.. Bungeejumpen, op een olifant zitten en een beetje op elkaar rammen voor een lekker en vooral groot drankje ;)
    Geniet er nog van de laatste weken!!!!!!

    Tot over een paar weekjes!

  • 22 November 2012 - 23:30

    Ria:

    Hallo koen
    Geweldig weer wat je maar blijft meemaken zoveel nieuwe indrukken en natuurlijk de feesten
    Je tato,s zullen we. Niet meer zien denk ik en hoop ook dat de schade meevalt
    Het gaat snel dus geniet er nog van
    Tot snel groetjes Ria

  • 23 November 2012 - 18:51

    Emiel En Monique:

    Ha Koen,

    was weer een leuk verslag om te lezen! Volgens mij heb je gedurende je hele reis al een leuke mix van cultuur en ontspanning, dus geniet er vooral die laatste weken nog even extra van... Voor je het weet, ben je inderdaad terug, maar dan heb je nog maanden de tijd om terug te meimeren over die mooie reis! Hier gaat de tijd overigens ook 'ineens' erg snel..., maar dat is wel leuk. WE kijken langzamerhand uit naar halverwege januari...! Pas die laatste weken nog goed op jezelf, en voorkom nog meer 'tattoos'!

    groetjes,
    Emiel & Monique

  • 23 November 2012 - 18:51

    Emiel En Monique:

    Ha Koen,

    was weer een leuk verslag om te lezen! Volgens mij heb je gedurende je hele reis al een leuke mix van cultuur en ontspanning, dus geniet er vooral die laatste weken nog even extra van... Voor je het weet, ben je inderdaad terug, maar dan heb je nog maanden de tijd om terug te meimeren over die mooie reis! Hier gaat de tijd overigens ook 'ineens' erg snel..., maar dat is wel leuk. WE kijken langzamerhand uit naar halverwege januari...! Pas die laatste weken nog goed op jezelf, en voorkom nog meer 'tattoos'!

    groetjes,
    Emiel & Monique

  • 23 November 2012 - 19:24

    Tinus:

    Hoi koen,
    Altijd weer leuk om e.e.a. Van je te horen of zoals nu te lezen. Gelukkig gaat het met je kwetsuren van het vallen met de scooter al veel beter en heb je mogelijk al meer last van het uitgaan en de strijd om een bucket (pilsje) te scoren.
    Heel leuk allemaal, ook de fotos van je van Singapore en Maleisie waren om jajoers op te worden. Ondertussen ben ik jl. Zondag bij de boys weesten kijken, ze moesten tegen fc bergen, die ver bovenaan staan, 3-3 is het geworden, niet slecht zou je zeggen. Maar 3 min. Voor het einde stonden ze nog met 1-3 voor. Jammer, maar na de winterstop komt er hopenlijk versterking!!!
    Geniet nog van de laatste weken en tot snel.
    Beste Groeten van je pa

  • 24 November 2012 - 20:09

    Jeanne:

    Lieve Koen,
    Wat een super leuk verslag, had het genist de laatste weken, en wat een fantastische reis. En ja de tijd gaat als je zo aan het reizen bent en alleen maar grote bijzondere indrukken opdoet erg snel.Gelukkig over een tijdje tijd om nog na te genieten. Maar nu eerst nog van alles daar te beleven. Geniet ervan.
    Dikke kroel, Jeanne

  • 25 November 2012 - 16:45

    Irma:

    Hee Koen!

    Leuk om weer een keer een verslag van je te lezen!
    Je maakt zoveel leuke dingen mee, dat ik er zelf ook wel een keer naar toe wil! Duiken, op olifanten rijden, lekker uitgaan!
    Geniet nog van je laatste paar weken en tot in Nederland!

    x Irma

  • 25 November 2012 - 22:54

    Anita:

    Hai Koen,

    Leuk om je verslag weer te lezen. Wat heb jij al veel gezien en meegemaakt. Super dat je met de olifanten heb kunnen badderen. En ik lees dat je al weer bijna terug naar Nederland komt. Jee wat gaat die tijd toch snel. Geniet nog van je laatste weken daar en wij horen al je verhalen weer wel als je terug bent.
    Heel veel groetjes Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Op deze pagina zal ik de ervaringen van mijn reis naar Australië, Indonesië, Maleisië en Thailand met jullie delen!

Actief sinds 14 Juli 2012
Verslag gelezen: 2445
Totaal aantal bezoekers 12625

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 16 December 2012

Brisbane to Bangkok

Landen bezocht: