De voorbereiding - Reisverslag uit Halsteren, Nederland van Koen Botermans - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit Halsteren, Nederland van Koen Botermans - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Door: koensjourney

Blijf op de hoogte en volg Koen

15 Juli 2012 | Nederland, Halsteren

De reis is nog niet begonnen, maar bij deze alvast een eerste verslagje van de voorbereiding. Tevens is het een goede gelegenheid om deze voor mij nog moeilijk hanteerbare blog uit te testen.

Het idee om na mijn studie een tijdje de wijde wereld in te trekken bestond al een poos. De plannen leken echter nooit concreet te worden, maar naarmate het einde dichterbij kwam heb ik besloten om daadwerkelijk een periode te gaan reizen.

Klinkt erg makkelijk en leuk: ‘’Ik ga op reis..”.

Mijn voorstelling was dan ook om een ticket te boeken, te vertrekken en dan maar zien waar het schip zou stranden. Dit bleek een illusie.

Enkel een ticket boeken en vervolgens van land naar land reizen is er tegenwoordig niet meer bij. Geen probleem en zo gezegd zo gedaan heb ik na het controleren van mijn diploma besloten om de volgende dag een aantal vluchten te boeken die als rode draad dienen voor de te maken reis.

Op het moment van boeken stond de route nog niet vast, ik had enkel een grof idee in mijn hoofd van de te plannen route. 3 juli ben ik samen met een behulpzame vriendin die verstand heeft van vliegtickets gaan zitten en zo hebben we een route uitgestippeld die mij uiteindelijk (vanaf 25 juli) bijna 5 maanden in het buitenland houdt en waarbij ik achtereenvolgens de volgende landen aandoe: Australië, Indonesië, Maleisië en Thailand.

De vluchten zijn zo geboekt, dat de plaats van aankomst en van vertrek ver van elkaar liggen zodat ik de tussenliggende stukken zelf over land af moet leggen, de bijgevoegde routemap op deze blog geeft daar een beter beeld van.

Daarmee dacht ik dat het meeste regelwerk er wel op zou zitten en dat ik alleen een goede tas en wat spullen aan hoefde te schaffen. Niets bleek minder waar!

Reisverzekeringen, bankzaken, visa, vaccinaties en nog veel meer dingen dienden geregeld te worden en de 3 weken tot vertrek waren ineens goed gevuld. Zo ben ik onder andere op bezoek geweest bij verschillende ambassades. Waar ze je zeer vriendelijk ontvangen, maar ook zeker zo vriendelijk weer de deur wijzen wanneer je geen afspraak hebt gemaakt.

Vandaag de dag zijn de meeste zaken rond en heb ik met dank aan een nicht en haar man de meeste spullen in huis. Er mag echter niet te vroeg gejuicht worden, want het wachten is nog op 2 visa en het laatste visum zal ik als alles mee zit pas één dag voor vertrek op kunnen halen.

Ook niet geheel onbelangrijk is het vaststellen van een globale route die ik over land af wil gaan leggen. Tot vandaag heb ik me daar niet zo mee bezig gehouden, maar met mijn pas ontvangen Lonely Planet van Australië zal het er nu toch echt van moeten gaan komen.

Al met al is het dus al een hele ervaring gebleken om überhaupt nog maar weg te kunnen. Dit was mijn eerste bericht op deze blog en ik zal proberen om hier een passend vervolg aan te geven tegen het moment van vertrek of kort daarna.

Koen

  • 15 Juli 2012 - 09:02

    Marloes:

    Leuk om te lezen dat het allemaal nog gelukt is en je eindelijk de reis kan gaan maken waar je zolang op hebt gewacht!
    Ik wens je heel veel plezier en vooral genieten van al wat je gaat meemaken en tegenkomen.

    Liefs Marloes

  • 15 Juli 2012 - 09:02

    Johnny:

    Hey Koen,

    Leuk zo'n eerste bericht! Zo te lezen heb je wel bijna alles rond. Nog even wat de puntjes op de I zetten en jij komt er wel! Ik zal het regelmatig volgen, zodat ik ook wat op de hoogte ben van de landen :)

    Heel veel plezier en geniet ervan!

    Groeten

  • 15 Juli 2012 - 09:09

    Judith:

    Hee koen! Wat gaaf dat je zon reis gaat maken, ik ben jaloers op je.
    Ik ben benieuwd naar je verhalen.. Vooral die van Thailand want daar ben ik ook al een x geweest!! ( mis aub geen full moon party! Want die heb ik namelijk wel gemist en dat is echt zonde)
    Heel veel plezier! Doe voorzichtig en geniet ervan!
    Xxx

  • 15 Juli 2012 - 09:47

    Sabrina Korver:

    Gaaf zeg! Ben benieuwd hoe je het allemaal gaat hebben! En stoer dat je helemaal alleen gaat, al zal je snel genoeg nieuwe mensen leren kennen.. Heel veel plezier in ieder geval! Liefs

  • 15 Juli 2012 - 11:09

    Toosgielen@fziggo.nl:

    Lieve Koen nu wordt het wel heel echt he!!??Fijn dat je ons op de hoogte houdt.toch zullen we je missen!!xx

  • 15 Juli 2012 - 12:05

    Mike :

    Zo gaaf joh! Ik zal je verhalen proberen bij te houden hier, alvast heel veel plezier! Goeie reis jonge

  • 24 Juli 2012 - 23:52

    Jeanne:

    Hoi Koen,
    ben net nog even bij je geweest om je een fantastische en hele goede reis te wensen. Spannend hoor, ook voor je pa en ma en je zusjes. Alles is geregeld en gepakt, morgen vroeg naar Schiphol en morgenmiddag de lucht in. Af en toe zal je het wel eens moeilijk hebben, Brabant is toch ook wel gezellig!!!! maar bier hebben ze natuurlijk overal, komt helemaal goed. Echt te gek zo'n grote reis.
    Ik hoop jij gaat genieten van deze bijzondere tijd in je leven, maak er een prachtige reis van, het zal je namelijk altijd bij blijven.
    Dag lieverd, een hele goede reis en wij kijken uit naar je eerste reisverslag.Xx

  • 31 Juli 2012 - 12:14

    ?:

    Mooi, spannen en waar ben je nu?
    Nara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Op deze pagina zal ik de ervaringen van mijn reis naar Australië, Indonesië, Maleisië en Thailand met jullie delen!

Actief sinds 14 Juli 2012
Verslag gelezen: 782
Totaal aantal bezoekers 12647

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 16 December 2012

Brisbane to Bangkok

Landen bezocht: