Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Koen Botermans - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Koen Botermans - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Koen

09 September 2012 | Australië, Melbourne

Hierbij het volgende verslag dat voornamelijk over mijn week in Melbourne zal gaan.

Vanwege het gebrek aan tijd dat ik heb, zal het een wat korter en puntsgewijzer verslag zijn.

De volgende bestemming na Cairns was Melbourne. De dag van vertrek stond ik op de door het hostel voor mij aangevraagde shuttle te wachten om naar het vliegveld te gaan. Na een kwartier wachten bleek dat de shuttle niet kwam, dus moest ik hals over kop nog een taxi zien te regelen.
Eenmaal op het vliegveld ging het inchecken gelukkig erg vlot waardoor ik nog mooi op tijd was om te boarden.

De 3,5 uur durende vlucht naar Melbourne was erg rustig. Op het vliegveld in Melbourne werd ik direct geconfronteerd met de windrichting die we gevlogen waren. Het was er bijna 20 graden kouder dan in Cairns!! Het heeft me uiteindelijk twee dagen kosten om aan het "Hollandse" weer te wennen..

De eerste twee dagen heb ik niet heel veel van de stad gezien en heb ik me volledig gestort op het aanschaffen van een fatsoenlijke camera. Tijdens de trip langs de oostkust heb ik mijn foto's genomen met mijn telefoon en de kwaliteit daarvan is niet optimaal. Ik had dan ook voor mezelf besloten om een camera aan te schaffen in Melbourne.
Uiteindelijk heb ik een camera aangeschaft in de ochtend van dag 3 in Melbourne. Zo kon ik direct op pad om hem eens uit te proberen en bovenal om te kijken hoe hij werkt, want het bleek een erg geavanceerde te zijn!
Buiten het aanschaffen van een camera heb ik twee dagen heerlijk gekookt met een Deense en ben ik met een Amerikaanse op pad geweest om een flinke wandeling door Melbourne te maken.

De derde volle dag in Melbourne zou ik naar een Australian Rules Football game gaan in het coormalig Olympisch stadion, de Melbourne Cricket Ground (MCG).

Voordat de wedstrijd begon ben ik echter nog met een Australische de stad in gegaan en hebben we de nationale kampioenschappen Rubix-kubus oplossen bezocht.. Jawel, je leest het goed, Rubix-kubus!!
Ik wist niet wat het was, maar het is de kubus die iedereen wel kent, met de 9 blokjes per kant van de kubus in naar ik meen 6 verschillende kleuren en die opgelost is als alle vlakken gevuld zijn met dezelfde kleur.
De mensen die deelnamen waren precies de types die je er verwachtte. Zo was er een allbin-jongen, een World of Warcraft man, een paar Batman-fans en ga zo maar door..
De Australische en ik waren van mening dat dit absoluut geen sport is en waren in de veronderstelling dat het minimaal een kwartier zou duren voor ze de kubus opgelost hadden..
Dit bleek echter anders te zijn want we hadden het voorrecht de Wereldkampioen Rubix-cube aan te werk te zien.

Allereerst kort de regels: je mag er 8 seconden naar kijken, waarna de klok start en de kubus zo snel mogelijk opgelost dient te worden.

De wereldkampioen lostte zijn door anderen gemixte kubus op in 8.03 seconden!!

Het is dus wel degelijk topsport! Al moet je er wel het type voor zijn..

Samen met een aantal anderen zijn we vervolgens naar de wedstrijd in het MCG gegaan. Een prachtig stadion en groot, het heeft een capaciteit van meer dan 100.000 zitplaatsen!!
Het Australian Rules Football is een spel dat lastig onder te brengen is onder een bepaalde sport, maar het heeft weg van een mix tussen voetbal en rugby.
Het is zeker een sport die het waard is om te beoefenen, maar helaas wordt het alleen in Australie gespeeld.

De volgende dag ben ik zelf op pad gegaan door Melbourne en heb ik lekker de toerist uitgehangen. In de avond ben ik samen met twee Canadezen naar het Eureka Skydeck gegaan. Dat is het hoogste voor toeristen begaanbare gebouw van het zuidelijk halfrond. De lift brengt je in 40 seconden van de eerste naar de 88e verdieping en boven hebben we een Melbourne van bovenaf kunnen bewonderen. Daarnaast was het rond zonsondergang, dus die hebben we ook nog even meegepikt!
Op de weg terug zijn we even kort wat gaan drinken en daarna weer terug naar het hostel.

De volgende dag hoefden de Canadezen niet te werken en besloten we om naar het Australian Open Park te gaan. Ware het echter dat er een staking in het tennisstadion plaats had waardoor deze niet open was voor tours en publiek.. Een kleine domper dus, want dit betekende dat ik de volgende dag, wat tevens mijn laatste volle dag in Melbourne wasn terug moest.
De rest van de dag hebben we film gekeken in het hostel, want het weer was niet geweldig en uiteindelijk zijn we goed op stap gegaan in Melbourne.

De volgende dag ben ik wederom naar het Australian Open Park gegaan, maar ditmaal met iemand anders. Hier hebben we de tour gedaan en uiteindelijk zelf nog wat over het park gelopen.
In de namiddag ben ik op zoek gegaan naar een internetcafe om mijn vluchten te controleren en wat andere zaken te regelen.
In de avond heb ik nog aan de quiz van het hostel mee gedaan met een paar Ieren en de Canadezen.

De volgende ochtend vroeg eruit om naar het vliegveld te gaan, waar ik moest haasten omdat ze mijn vlucht veranderd hadden in een Internationale vlucht wat betekent dat je er een stuk eerder dient te zijn. Alsof het zo moest zijn werd ik ook nog eens uit de rij gepikt om gecontroleerd te worden op explosieven..
Vervolgens vlug naar de gate gegaan en geboard.

De vlucht bleek uiteindelijk verlaat te zijn door een defect aan het vliegtuig, waardoor al het gehaast voor niets was. Tijdens de vlucht zat ik naast een Griek die zijn hart verpand heeft aan Liverpool en zo hebben we heerlijk anderhalf uur over voetbal en zijn andere liefde, rugby gepraat. hij was op weg naar Sydney voor een van de rugbyfinales en dankzij de rugbyfinale had ik direct mijn programma voor de eerste avond in Sydney.

Ik ben inmiddels al een paar dagen in Sydney, maar deze dagen zal ik binnenkort bij de rest van Sydney voegen.

G'day from Sydney!!

  • 09 September 2012 - 11:58

    Agnes:

    hoi lieve schat, leuk weer een verslag van je te lezen en wat een prachtige foto's zeg. aan je foto's te zien ben je al goed gewend aan je nieuwe camera. veel plezier de komende 10 dagen in sydney. ik kijk nu al uit naar hetvolgende bericht.liefs aggiexxxxxx

  • 09 September 2012 - 15:30

    Emiel En Monique:

    Ha Koen,

    de tijd lijkt echt voorbij te vliegen, zoveel maak je mee! Hoe lang blijf je nu nog ongeveer in Australie? Fotografeer ze en geniet er van...!

    groetjes,
    Emiel en Monique

    ps: waar zijn de 'drankavondjes, -spelletjes' enz gebleven..?! Of was dat nu de wijselijke (!), kortere beschrijving van je reisverslag...;-)...?! We zullen er maar vanuit gaan dat je je 's avonds nog steeds prima vermaakt!

  • 14 September 2012 - 22:26

    Nara:

    Chika!?!
    Gr nara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Op deze pagina zal ik de ervaringen van mijn reis naar Australië, Indonesië, Maleisië en Thailand met jullie delen!

Actief sinds 14 Juli 2012
Verslag gelezen: 995
Totaal aantal bezoekers 12625

Voorgaande reizen:

25 Juli 2012 - 16 December 2012

Brisbane to Bangkok

Landen bezocht: